PIAGAM PELANGGAN,VISI DAN MISI



PIAGAM PELANGGAN



1. Menyediakan bilik bimbingan dan kaunseling yang  kondusif dan teraputik.


2. Menerima semua klien tanpa syarat.


3. Memenuhi temujanji klien.


4. Memaklumkan perubahan tarikh atau masa temujanji sekurang-kurangnya sehari sebelum tarikh dan masa yang lain.

5. Menjalankan sesi kaunseling dengan penuh etika dan profesional.

6. Menjalankan sesi kaunseling dalam tempoh masa 40 hingga 60 minit bagi setiap sesi individu atau kelompok.

7. Menerima dan melayan klien kaunseling krisis dengan serta merta.

8. Melaksanakan program yang dirancang dengan ikhlas dan bertanggungjawab.



VISI


Perkhidmatan Bimbingan dan Kaunseling menjadi peneraju utama dalam mewujudkan suasana yang terapeutik dan kondusif di sekolah menjelang tahun 2015




MISI

Untuk merealisasikan visi, kami akan memastikan misi berikut dilaksanakan dengan jayanya:

  • Menguruskan program dan aktiviti bimbingan dan kaunseling dengan cekap dan berkesan. 
  • Melahirkan murid yang mempunyai kepintaran intelek (IQ), emosi yang tinggi (EQ) dan berakhlak mulia. 
  • Membimbing murid ke arah mencapai prestasi yang tinggi dalam akademik. 
  • Mewujudkan suasana pembelajaran yang memberansangkan melalui program bimbingan dan kaunseling. 
  • Memberikan pendidikan kerjaya bersepadu kepada murid. 
  • Memupuk semangat patriotik dan kualiti kepimpinan di kalangan murid.